Ολοκληρώθηκε η πρώτη σήραγγα του Mετρό Θεσσαλονίκης

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει μπει οριστικά στις ράγες! – Χρήστος Σπίρτζης: «Χρέος μας είναι το 2019 να τελειώσει το έργο» – «Το 2020 το μετρό θα παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης»

Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της πρώτης από τις δίδυμες σήραγγες της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης! Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, πραγματοποιήθηκε η ολοκλήρωση της διάνοιξης της πρώτης σήραγγας, καθώς οι εργασίες συνεχίζονται αδιάκοπτα.

O μετροπόντικας έφτασε στο σταθμό «Ανάληψη», σηματοδοτώντας συμβολικά, την οριστική και αμετάκλητη ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα αλλάξει ριζικά την ποιότητα των συγκοινωνιακών υποδομών της πόλης.  Όπως τονίζεται από το υπουργείο, μέσα σε ένα χρόνο έχει κατασκευαστεί το 50% του έργου που ανατέθηκε προ δεκαετίας.

Το έργο επιθεώρησε ο  υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητή κ. Γιάννη Μυλόπουλο, τον διευθύνοντα  σύμβουλο της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Θόδωρο Παπαδόπουλο .

«Είναι μια σημαντική μέρα για το μετρό της Θεσσαλονίκης, για τη Θεσσαλονίκη. Είμαστε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Ολοκληρώθηκε σήμερα η διάνοιξη της πρώτης σήραγγας», δήλωσε ο υπουργός, τονίζοντας ότι το μετρό έχει μπει οριστικά στις ράγες.

Με το χρονοδιάγραμμα να έχει συμφωνηθεί, ο υπουργός επεσήμανε ότι «σε ενάμιση μήνα, ολοκληρώνεται και η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας. Επομένως ολοκληρώνονται τέλη Μαρτίου αρχές Απριλίου τα έργα μηχανικού, όπως έχουμε σχεδιάσει. Να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές.

Στους συνάδελφους μηχανικούς, στους εργαζόμενους, στην Αττικό Μετρό, στην κοινοπραξία που το κατασκευάζει, στις αρχαιολογικές υπηρεσίες και τους εργαζόμενους σε αυτές, γιατί τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες πλέον.

Πιστεύουμε ότι στη «Ζουράρια κλίμακα» αξιολόγησης τα επόμενα χρόνια ο ΠΑΟΚ θα πάρει πρωτάθλημα, απ’ ότι φαίνεται. Άρα το χρέος το δικό μας είναι το 2019 να τελειώσει το έργο, να μπούμε στη δοκιμαστική λειτουργία. Το 2020 να παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και μέχρι τότε να έχουμε σχεδιάσει, να έχουμε ξεκινήσει και τις επεκτάσεις του μετρό για τις Δυτικές Συνοικίες και το αεροδρόμιο».

«Οι εντατικοί ρυθμοί κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, από τον Μάρτιο του 2016 που επανεκκίνησαν τα έργα κι έπειτα, είναι πλέον αδιαμφισβήτητοι και θα συνεχισθούν αμείωτοι έως την ολοκλήρωση του έργου» τόνισε ο  πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, σε δηλώσεις που έκανε για την πρόοδο κατασκευής του έργου προσθέτοντας ότι «είναι η πρώτη φορά από την αρχή του έργου που μια τόσο σημαντική εργασία, όπως είναι η διάνοιξη μιας σήραγγας, τελειώνει, προοιωνίζοντας την κοσμογονία που θα συμβεί τα επόμενα χρόνια στην πόλη με την ολοκλήρωση του ενός μετά το άλλο όλων των έργων του Μετρό».

Από το υπουργείο, τονίζεται ότι αξίζει να σημειωθεί πως πριν από ένα χρόνο, το έργο ήταν «νεκρό». «Σήμερα η κατασκευαστική πρόοδος είναι συντριπτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε ένα χρόνο έχει ολοκληρωθεί το 50%  του προϋπολογισμού των εργασιών σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία».

Το Έργο σε αριθμούς

Απορροφήσεις – Ποσοστά Ολοκλήρωσης – Υπολειπόμενο αντικείμενο

Τα κύρια στοιχεία του κατασκευασμένου έργου συνοψίζονται στα εξής:

    Ποσοστό ολοκλήρωσης συνολικού οικονομικού αντικειμένου                       (Αρχικής & Συμπλ.Συμβ) 52% περίπου

    Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων ΠΜ           72% περίπου

    Ποσοστό ολοκλήρωσης των σηράγγων ΤΒΜ      97% περίπου

    Ποσοστό ολοκλήρωσης μελετών   85% περίπου

    Ποσό απορροφήσεων (με προκαταβολές και αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ) 489 εκατ. € περίπου

    Ποσό απορροφήσεων μόνο για εργασίες (χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ) 417 εκατ. € περίπου

Περιγραφή Προόδου

Έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί οι κύριες εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις εξής θέσεις:

    Σταθμός “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός” (ΝΣΣ),

    Σταθμός “Δημοκρατίας”,

    Σταθμός “Σιντριβάνι”,

    Σταθμός “Πανεπιστήμιο”,

    Σταθμός “Παπάφη”,

    Σταθμός “Ευκλείδης”,

    Σταθμός “Φλέμινγκ”,

    Σταθμός και διασταύρωση “Ανάληψη”,

    Επίσταθμος ΝΣΣ,

    Διακλάδωση “Δημοκρατίας”,

    Διασταύρωση “Σιντριβάνι”.

Έχει ξεκινήσει η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (τοιχοποιίες, σοβάδες κλπ) στους σταθμούς “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”, “Πανεπιστήμιο”, “Ευκλείδης” και στους υπόλοιπους σταθμούς η κατασκευή θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.

Κυλιόμενες κλίμακες έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς “Ευκλείδης”, “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός” και “Πανεπιστήμιο”, ενώ στους υπολοίπους η τοποθέτηση θα αρχίσει το επόμενο διάστημα.

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις θέσεις:

    Σταθμός και διακλάδωση “Πατρίκιος”: έχει ολοκληρωθεί το μόνιμο περιμετρικό κέλυφος και η υπόγεια αντηρίδα με jet grouting, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκσκαφή στο επίπεδο -1 και η σκυροδέτηση των πλακών στο επίπεδο -1.

    Σταθμός “Βούλγαρη”: έχει ολοκληρωθεί το περιμετρικό κέλυφος, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκσκαφή στο -2 και η σκυροδέτηση της πλάκας -1

    Σταθμός και Διασταύρωση “Νέα Ελβετία”: έχει ολοκληρωθεί το περιμετρικό κέλυφος, η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη.

    Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή του C&C και της ΝΑΤΜ στην οδό Αλατίνη.

Στο σταθμό “Αγ. Σοφία” βρίσκεται σε εξέλιξη η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο τμήμα του σταθμού και στις δύο προσβάσεις.

Στο σταθμό “Βενιζέλου”, από το Δεκέμβριο 2012 δεν εκτελείται καμία εργασία. Αναμένεται η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού, σε συνέχεια της συνεδρίασης του ΚΑΣ της 17ης Ιανουαρίου 2017, για την κατασκευή του σταθμού με τη διατήρηση κατά χώρα των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί στο επίπεδο -1.

Στο Αμαξοστάσιο ολοκληρώθηκε η περιμετρική αντιστήριξη και η κατασκευή του φέροντος οργανισμού του Κτιρίου Ι. Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων του Κτιρίου Ι και η κατασκευή του Κτιρίου ΙΙ. Την προηγούμενη εβδομάδα παραδόθηκε ο χώρος μετά την ολοκλήρωση της ανασκαφής.

Έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της βόρειας σήραγγας μονής τροχιάς με ΤΒΜ, συνολικού μήκους 7,8 χλμ και συγκεκριμένα από το σταθμό “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός” μέχρι το σταθμό “Ν. Ελβετία”. Θα ακολουθήσει η διάλυση και απομάκρυνση του 1ου ΤΒΜ  από το φρέαρ στην διασταύρωση “Ανάληψη”. Για την ολοκλήρωση της διάνοιξης της νότιας σήραγγας με το 2ο ΤΒΜ στην ίδια θέση υπολείπονται 400μ. περίπου.

Η πρόοδος του αρχαιολογικού έργου είναι η εξής:

    Σταθμός “ΝΣΣ”: ολοκληρώθηκε στο σταθμό, τις διασταυρώσεις και τη βόρεια είσοδο – εκκρεμεί στη νότια πρόσβαση και σε τρία φρεάτια

    Διασταύρωση ΝΣΣ: ολοκληρώθηκε

    Επίσταθμος: ολοκληρώθηκε

    Σταθμός “Δημοκρατία”: ολοκληρώθηκε στο σταθμό – εκκρεμεί στη βόρεια και νότια πρόσβαση

    Διακλάδωση “Δημοκρατία”: ολοκληρώθηκε

    Σταθμός “Βενιζέλου”: εκτελέστηκε σε βάθος 7m περίπου – δεν εκτελέστηκε ανασκαφή στις προσβάσεις

Σταθμός “Αγ. Σοφία”: ολοκληρώθηκε στο βόρειο τμήμα του σταθμού. Συνεχίζεται στο νότιο τμήμα και στις προσβάσεις βόρεια και νότια

    Σταθμός “Σιντριβάνι”: ολοκληρώθηκε στο σταθμό και στη βόρεια πρόσβαση. Σε εξέλιξη είναι στη νότα πρόσβαση

    Διασταύρωση “Σιντριβάνι”: ολοκληρώθηκε

    Σταθμός “Πανεπιστήμιο”: ολοκληρώθηκε

    Σταθμός “Ευκλείδης”: ολοκληρώθηκε

    Σταθμός “Φλέμινγκ”: ολοκληρώθηκε

    Αμαξοστάσιο: ολοκληρώθηκε

Έχει ολοκληρωθεί περίπου το 85% των μελετών. Υπολείπονται κυρίως οι μελέτες των συστημάτων και των συρμών.

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...