Πανελλήνιες εξετάσεις: Αυλαία σήμερα με Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Πανελλήνιες εξετάσεις: Αυλαία σήμερα με Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας
Ξεκινούν σήμερα οι πανελλήνιες εξετάσεις και η αγωνία κορυφώνεται. Το μάθημα στο οποίο εξετάζονται σήμερα οι μαθητές είναι  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας με τον αριθμό των εισακτέων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ να υπολογίζεται μεταξύ 76.000 και 77.000.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις θα ολοκληρωθούν στις 31 του ίδιου μήνα με το μάθημα των «Αρχών Οικονομικής Θεωρίας», για τη μεγαλύτερη κατηγορία των εφετινών τελειόφοιτων της Γ΄Λυκείου, ενώ θα συνεχιστούν μετά, για άλλες κατηγορίες εξεταζόμενων (ειδικά μαθήματα).

Οδηγίες προς υποψηφίους

Ως ώρα έναρξης της εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών Λυκείων.

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 το πρωί.

Η διάρκεια εξέτασης του κάθε μαθήματος θα είναι τρεις ώρες.

Για την εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα δίνεται στους µαθητές σε φωτοαντίγραφο απόσπασµα κειµένου (δοκιµιακού, λογοτεχνικού, άρθρου κ.λπ.) µιας έως δύο σελίδων από βιβλίο, εφηµερίδα ή περιοδικό (ή κατασκευασµένο για τον σκοπό της αξιολόγησης) που αναφέρεται σε κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, επιστηµονικά ή άλλα θέµατα της καθηµερινής ζωής και έχει νοηµατική πληρότητα. Το κείµενο αυτό ανταποκρίνεται στην αντιληπτική ικανότητα των µαθητών και σχετίζεται άµεσα ή έµµεσα µε θεµατικούς κύκλους οικείους στους µαθητές από τη σχολική διδασκαλία.

Οι µαθητές καλούνται:

α) Να δώσουν µια σύντοµη περίληψη του κειµένου αυτού, της οποίας η έκταση καθορίζεται ανάλογα µε την έκταση και το νόηµα του κειµένου.

β) Να απαντήσουν σε ερωτήσεις, µε τις οποίες ελέγχονται:

i. η κατανόηση του κειµένου (ιδεολογικά σηµεία του κειµένου, επιχειρήµατα συγγραφέα, προβλήµατα που θέτει κ.λπ.)

ii. η οργάνωση του λόγου (διάρθρωση, δοµή, διαίρεση και τιτλοφόρηση ενοτήτων, συνοχή, ενότητα, συλλογιστική κ.λπ.)

iii. τα σηµασιολογικά στοιχεία (σηµασία λέξεων, συνώνυµα – αντώνυµα, κατασκευή φράσεων ή παραγράφων µε ορισµένες λέξεις, αντικατάσταση λέξεων ή φράσεων κ.λπ.)

iv. η ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τη λειτουργία των µορφοσυντακτικών δοµών καθώς και να χειρίζονται αυτές τις δοµές, ανάλογα µε τους επικοινωνιακούς στόχους του κειµένου. (γ) Να συντάξουν ένα κείµενο, ενταγµένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, µε το οποίο κρίνουν ή σχολιάζουν κάποια σηµεία του κειµένου ή αναπτύσσουν προσωπικές απόψεις παίρνοντας αφορµή από το κείµενο. Η έκταση της ανάπτυξης αυτής καθορίζεται κατά προσέγγιση, χωρίς να υπερβαίνει τις 600 λέξεις.

Το πρώτο θέµα βαθµολογείται µε 25 µονάδες, το δεύτερο θέµα βαθµολογείται µε 35 µονάδες, οι οποίες κατανέµονται σε επιµέρους ερωτήσεις, ενώ το τρίτο θέµα βαθµολογείται µε 40 µονάδες

ΠΑΙΔΕΙΑ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...