Το μεγάλο «φαγοπότι» των μετόχων της αμαρτωλής ΑΕΠΙ

Αετονύχηδες πλούτισαν σε βάρος των φτωχοποιημένων καλλιτεχνών

Σημεία και τέρατα αποκαλύπτει ο διαχειριστικός έλεγχος της διαβόητης Ανώνυμης Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας, οι μέτοχοι της οποίας φαίνεται ότι θησαυρίζουν σε βάρος των δημιουργών, που αμείβονται με ψίχουλα για τα πνευματικά δικαιώματα.

Πρόκειται για τον οργανισμό συλλογικής διαχείρισης, ο οποίος  δήθεν συλλέγει δικαιώματα από όλες τις επιχειρήσεις που παίζουν μουσική στην Ελλάδα και αντί να τα δίνει στους πραγματικούς τους δικαιούχους, δηλαδή τους καλλιτέχνες, τους αφήνει να πεθάνουν στην ψάθα.

Η ΑΕΠΙ λαμβάνει προμήθειες από καφενεία, μπαρ, συναυλιακούς χώρους, κανάλια, ραδιόφωνα ακόμη και από εφημερίδες που δίνουν δώρο cd και dvd αποκομίζοντας κέρδη δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ ενώ έχει ταράξει στα πρόστιμα όλους τους βιοπαλαιστές μικροεπιχειρηματίες, επειδή έκαναν το «έγκλημα» να έχουν ένα τρανζίστορ ανοιχτό στο μαγαζί τους.

Σύμφωνα με την έκθεση καταπέλτη των ορκωτών λογιστών της Ερνστ & Γιανγκ Ελλάς για την περίοδο 2011-2014, όλα αυτά τα χρήματα κατέληξαν στις τσέπες των μετόχων, της διοίκησης ακόμη και των συγγενών τους, την ώρα που η ΑΕΠΙ εμφάνισε αδικαιολόγητα τεράστιες οικονομικές ζημιές.

Οι ελεγκτές διαπιστώνουν την ύπαρξη αρνητικών κεφαλαίων ύψους 19,9 εκ. ευρώ, τη στιγμή που η ίδια η εταιρεία το 2014 παρουσίαζε θετικά κεφάλαια 982.000 ευρώ.

Όπως επισημαίνεται στην σχετική έκθεση, ακόμα κι αν η ΑΕΠΙ ρευστοποιήσει όλα της τα περιουσιακά στοιχεία δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να πληρώσει στους δημιουργούς-μέλη της δικαιώματα.

Τα έξοδα είναι περισσότερα από τα έσοδα με αποτέλεσμα μεταξύ 2011 και 2014 η ζημία να φτάνει τα 11,3 εκατ. ευρώ.

Αν, βέβαια, ρίξει κανείς μια ματιά στα έξοδα για τις αμοιβές των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των συγγενών τους γίνεται εύκολα αντιληπτό πως δημιουργήθηκε αυτή η μαύρη τρύπα.

Το συνολικό ύψος των απολαβών τους αγγίζει το αστρονομικό ποσό των 7,4 εκατ. ευρώ.

Μόνο ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΕΠΙ λάμβανε ετησίως 625.565 ευρώ, δηλαδή περισσότερα από 52.000 ευρώ μηνιαίως).

Αντίστοιχα ο γενικός διευθυντής είχε ετήσιο εισόδημα 294.450 και η υπεύθυνη διεθνών σχέσεων και γραμματείας 466.266 ευρώ.

Εκτός από τους μισθούς που λαμβάνουν οι μέτοχοι της ΑΕΠΙ έχουν επίσης ετήσιες αμοιβές παραστάσεων στο Δ.Σ. 4.000 ευρώ ο καθένας ενώ πληρώνονται οι ιδιωτικές τους ασφαλίσεις, αυτοκίνητα και άλλες ανέσεις.

Σε κάποιους από τους διοικούντες, όμως, δεν έφταναν μόνα αυτά. Ο Γενικός Διευθυντής για παράδειγμα είχε πάρει ανοικτό δάνειο της τάξης των 125.000 ευρώ παρόλο που κάτι τέτοιο απαγορεύεται ρητά από το νόμο.

Η ΑΕΠΙ φέρεται να έχει χορηγήσει δάνεια στο προσωπικό, αλλά και σε συνεργάτες βάσει εγκρίσεων που προέρχονται από το ΔΣ της εταιρείας.

Το πάρτι, όμως, δεν σταματά εδώ. Στο παιχνίδι είχαν μπει και πέντε εταιρείες ιδιοκτησίας μετόχων και συγγενών της ΑΕΠΙ που κερδοφορούσαν ενώ η ΑΕΠΙ «μετρούσε» τις ζημίες της.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση της συγγενική ΕΔΙΣ που είχε μεταξύ 2011-2014 ύψος συναλλαγών οκτώ εκατ. ευρώ με την ΑΕΠΙ, που ήταν ο μοναδικός της προμηθευτής.

Οι κύριοι της Ανώνυμης Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας δεν δίστασαν να βάλουν χέρι ακόμη και στα 1,6 εκατ. ευρώ που παρακρατούνταν και προορίζονταν για πολιτιστικούς και ανθρωπιστικούς σκοπούς.

Από αυτά το 1,2 εκατ. δαπανήθηκε για τις εργασίες συντήρησης του αρχείου μουσικής εταιρείας οι οποίες πραγματοποιούνται από υπάλληλους της εταιρείας. Δηλαδή, τα χρήματα κατέληξαν στην ίδια την ΑΕΠΙ και τους υπαλλήλους της.

Την ίδια ώρα, που η διοίκηση έτρωγε από παντού, ζημιώνοντας ανεπανόρθωτα την εταιρεία, τα

αδιανέμητα δικαιώματα προς μουσικούς, στιχουργούς, παραγωγούς και άλλους δημιουργούς έφτασαν στο τέλος του 2014 τα 42,5 εκ ευρώ.

Αλλά ακόμη και σε αυτή την περίπτωση φρόντισαν να βολέψουν τα δικά τους «παιδιά», τους λίγους και εκλεκτούς καλλιτέχνες στους οποίους χορηγούσαν προκαταβολές μεγαλύτερες των αντίστοιχων ετήσιων δικαιωμάτων τους.

Η ΑΕΠΙ εκπροσωπεί περισσότερους από 14.540 Έλληνες και ξένους πνευματικούς δημιουργούς καθώς και 2.200.000 και πλέον ξένους δημιουργούς μέσω συμβάσεων εκπροσώπησης με αντίστοιχες εταιρείες της αλλοδαπής.

Ξυδάκης: «Πόρισμα που ρίχνει φως»

Αξίζει να σημειωθεί πως αυτές οι σκανδαλώδεις αποκαλύψεις ήρθαν στο φως εν μέσω εμποδίων που έβαζαν οι πρωταγωνιστές της υπόθεσης προκειμένου να κουκουλώσουν το σκάνδαλο.

Η εντολή για την διενέργεια του ελέγχου είχε δοθεί από τον Αύγουστο του 2015 από τον τότε αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού, Νίκο Ξυδάκη, όμως η ΑΕΠΙ αρνιόταν να προσκομίσει τα απαραίτητα στοιχεία.

Η Εταιρεία έφτασε στο σημείο να απειλήσει ακόμη και με μετακόμιση στην Κύπρο σε μια ύστατη προσπάθεια να γλιτώσει τον οικονομικό έλεγχο.

Μετά από πρόστιμο που της επεβλήθη, ο έλεγχος ξεκίνησε τελικά τον Σεπτέμβρη του 2016 και ολοκληρώθηκε στις αρχές της εβδομάδας.

Μιλώντας στην «KontraNews» ο νυν κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Ξυδάκης έκανε λόγο για «πόρισμα που ρίχνει φως» και το οποίο δίνει στην πολική ηγεσία και το νομοθετικό σώμα τα εργαλεία για να νομοθετήσουν με δίκαιο και λειτουργικό τρόπο, ώστε να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα των δημιουργών, των επιχειρηματιών, των ΜΜΕ και όλων όσων χρησιμοποιούν τη μουσική και την τέχνη.

«Είναι μια μεγάλη ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη» σχολίασε αρχικά ο κ. Ξυδάκης και συνέχισε: «Την επίμαχη περίοδο φαίνεται πως δεν υπήρχαν θεσμοθετημένοι ελεγκτικοί και εποπτικοί μηχανισμοί ούτε διαδικασίες επιβολής κυρώσεων. Τελικά ο νόμος εφαρμόστηκε».

Παράλληλα, τόνισε πως είναι υποχρέωση της κυβέρνησης και της Πολιτείας να ενταθούν και να συστηματοποιηθούν οι έλεγχοι από τα αρμόδια υπουργεία στους εποπτευόμενους οργανισμούς, ειδικά σε αυτούς που διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα.

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...