bb

 

Η νηστεία συμβολίζει την εγκράτεια και την αποχή από την ευχαρίστηση του σώματος. Μεταξύ άλλων θέτονται περιορισμοί στη διατροφή, και συγκεκριμένα απαγορεύεται η κατανάλωση των διατροφικών ομάδων που προέρχονται από ζωικές πηγές. Το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί, το κρέας, τα πουλερικά, τα αλλαντικά, το ψάρι και τα αυγά μένουν εκτός της διατροφής για την περίοδο της Σαρακοστής. Μέσα στις ημέρες αυτές υπάρχουν κάποιες που αποφεύγεται και η κατανάλωση ελαιολάδου, ενώ σε άλλες επιτρέπεται η κατανάλωση ψαριού

 

ΜΠΟΡΕΙ Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΟΙΚΙΛΙΑ???
Και ενώ αυτό με μία πρώτη ματιά μπορεί να φαίνεται στερητικό και μονότονο, υπάρχει μία μεγάλη ποικιλία θρεπτικών και γευστικών επιλογών που είναι νηστίσιμες και περιλαμβάνουν όλα τα σιτηρά, τα όσπρια, τα θαλασσινά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Όταν το πρόγραμμα διατροφής κατά τη νηστεία είναι ισορροπημένο έχει θετικά αποτελέσματα. Έτσι στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο μπορούν να συμπεριλαμβάνονται πιο πολλά όσπρια, λαδερά, θαλασσινά, σιτηρά και σούπες, με μία μεγαλύτερη προσοχή στην πρόσληψη πρωτεΐνης και ειδικά από άτομα με συγκεκριμένες παθήσεις, όπως Σακχαρώδη Διαβήτη.

Οι επιλογές είναι περισσότερες από ότι μπορεί να φαντάζεστε και η νηστεία μπορεί να γίνει μία περίοδος πειραματισμού με νέες γεύσεις και νέες ιδέες για όλο το χρόνο.

1. ΨΩΜΙ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑΧΙΝΙ ΜΕΛΙ ΚΑΙ ΦΡΟΥΤΟ!!!

Γλυκό σνακ αλλά και πολύ θρεπτικό για μικρούς και μεγάλους.Αλείψτε το ταχίνι και το μέλι ( υπάρχει στην αγορά και ταχίνι με κακάο για τους λάτρεις της σοκολατένιας γεύσης), πάνω σε μια φέτα ψωμί και τοποθετήστε το φρούτο σε κομμάτια από πάνω. Τη θέση του φρούτου μπορεί να πάρει 1/2 μπανάνα, α αχλάδι, λίγες σταφίδες και πολλά άλλα..Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φρυγανιές ή μια μικρή τορτίγια.

 

2. ΞΕΡΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΞΗΡΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ
Τα ξερά φρούτα έχουν θέση στη διατροφή μας, είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες. Προτιμήστε χωρίς προσθήκη ζάχαρης και μη σας τρομάζει η έντονη γλυκιά γεύση,είναι ουσιαστικά αφυδατωμένα φρούτα, οπότε τα σάκχαρά τους μαζεύονται σε μικρότερο όγκο. Οι ξηροί καρποί επίσης είναι γνωστοί για τη διατροφική τους αξία με καλά λιπαρά και πρωτείνη. Οι συνδυασμοί είναι ατελείωτοι :
ξερά σύκα με καρύδια, ξερά δαμάσκηνα με κάσιους, σταφίδες με στραγάλια, cranberries με αμύγδαλα και άλλα πολλά!!!

 

3.ΕΛΙΕΣ ΜΕ ΠΑΞΙΜΑΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΝΤΟΜΑΤΑ

Γι’ αυτούς που θέλουν κάτι αλμυρό, οι ελιές είναι μια πολύ καλή επιλογή. Αν προτιμάτε να καταναλώνετε αμυλούχα σνακ, όπως παξιμαδάκια και κριτσίνια, οι ελιές είναι μία θρεπτική προσθήκη με καλά λιπαρά και τέλεια γεύση.Για να μην ξεχνάμε όμως κα τα λαχανικά, προσθέστε λίγη ντομάτα ή όποιο άλλο λαχανικό θέλετε και απολαύστε!!!!

 

4.ΚΑΡΟΤΑ ΚΑΙ ΑΓΓΟΥΡΑΚΙΑ ΜΕ ΧΟΥΜΟΥΣ

Γνωρίζετε το χούμους? Το χούμους είναι ένα ντιπ, που μας έρχεται από την Ανατολή και περιέχει ρεβίθια και ταχίνι. Πηγή πρωτείνης, χορταστικό και θρεπτικό, εύκολο στην παρασκευή, μπορεί να διατηρηθεί στο ψυγείο για μέρες και να αποτελέσει έννα εύκολ για κατανάλωση σνακ. Συνοδέψτε το με λαχανικά σε στικς, όπως καρότα και αγγουράκια ή κριτσίνια!!!

 

5. ΓΑΛΑ ΚΑΡΥΔΑΣ ΜΕ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΆ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ

Για τους λάτρεις των γαλακτοκομικών,υπάρχουν επιλογές από μη ζωικές πηγές :όπως το γάλα καρύδας, το γάλα αμυγδάλου και άλλα πολλά.Προσθέστε δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, όπου μπορείτε να επιλέξετε και γεύσεις με ξηρούς καρπούς, μέλι φρούτα και πολλά πολλά ακόμη!!!!

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...