Στην περυσινή Black Friday σημειώθηκε έντονη αγοραστική τάση των καταναλωτών – Τι προτιμούν φέτος οι καταναλωτές – Κορυφώνονται σήμερα οι προσφορές για την Black Friday που ξεκίνησαν τις τελευταίες ημέρες στα καταστήματα, προκειμένου να «ζεσταθεί» η αγορά

Ιστορικό υψηλό για τις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων από Έλληνες καταναλωτές στην Black Friday – με αποκορύφωση την 27η Νοεμβρίου 2020 – είχε σημειωθεί την περυσινή χρονιά. 

Η Black Friday το 2020 ήταν μια διαφορετική ημέρα υπερεκπτώσεων σε σχέση με όλες τις προηγούμενες. Ο λόγος;  Καταναλωτές και καταστήματα αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν στις συνθήκες της πανδημίας του κορωνοϊού, με τα e-shops να αυξάνουν κατακόρυφα τους τζίρους τους.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), κατέγραψε πέρυσι την εντυπωσιακή άνοδο 154,9% στην αξία των online αγορών για την εβδομάδα Σάββατο 21 έως Παρασκευή 27 Νοεμβρίου σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτέμβρη- μέσα Νοέμβρη 2020).

Μάλιστα, σημειώθηκε έντονη αγοραστική τάση των καταναλωτών, με αποτέλεσμα 43,6% μεγαλύτερο τζίρο στην περσινή Black Friday σε σχέση με αυτή του 2019 και 73,5% μεγαλύτερος τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας. Υπενθυμίζεται ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά εξαιτίας του lockdown.

Φέτος, οι συνθήκες είναι διαφορετικές με ανοικτά καταστήματα και περιορισμούς μόνο για τους ανεμβολίαστους. Η Black Friday έφτασε σήμερα Παρασκευή (26.11.2021) και οι καταναλωτές σπεύδουν στα καταστήματα τόσο με φυσική παρουσία όσο και ηλεκτρονικά ώστε να αγοράσουν τα προϊόντα που επιθυμούν με μεγάλες προσφορές και εκπτώσεις στις τιμές.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η κίνηση στα καταστήματα είναι από νωρίς το πρωί υποτονική,λόγω της κακοκαιρίας.  

Παρατηρούνται μικρές ουρές έξω από μεγάλα καταστήματα αλλά κι αυτό λόγω του ελέγχου που γίνεται από τον υπάλληλο του καταστήματος για τα πιστοποιητικά των πελατών.

Στόχος βέβαια, για τη φετινή Black Friday – Cyber Monday είναι να ξεπεράσει η φετινή ανοιχτή αγορά τον τζίρο των 280 εκατ. ευρώ του περυσινού Νοεμβρίου και οι καταναλωτές να αυξήσουν τον μέσο όρο αγορών και χρημάτων που θα δαπανήσουν.

Τα προϊόντα που γνωρίζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση φέτος, σύμφωνα με τους καταστηματάρχες, αλλά και που προσελκύουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι οι ηλεκτρονικές συσκευές, τα smartphones, τα laptops, παιχνίδια, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού.

Μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, επίπλων και προϊόντων ομορφιάς έχουν ήδη μπει στο «χορό» των μεγάλων προσφορών, με πολλές εταιρείες να έχουν ήδη ξεκινήσει τις εκπτώσεις από την προηγούμενη Δευτέρα.

Μάλιστα, ήδη υπάρχουν διαφημίσεις και ταμπέλες στα καταστήματα που υπόσχονται εκπτώσεις έως και 80-90% στα καταστήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. 

Στην Black Friday 2020, τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων σημείωσαν οι ακόλουθες κατηγορίες:

-Θήκες κινητών τηλεφώνων
-Κινητά τηλέφωνα
-Χριστουγεννιάτικα στολίδια δέντρου
-Sneakers
-Βιβλία
-Κρέμες προσώπου
-Χριστουγεννιάτικα λαμπάκια
-Αθλητικά παπούτσια
-Βιταμίνες

Οι καταναλωτές αναζητούσαν πέρυσι καλύτερες εκπτώσεις, οι οποίες ακούμπησαν και το 79% σε κατηγορίες τεχνολογίας, ειδών σπιτιού, μόδας, ψυχαγωγίας & αθλητισμού, υγείας και ομορφιάς, παιδικών & βρεφικών ειδών, αυτοκίνησης & μοτοκίνησης και επαγγελματικών ειδών.

Black Friday: Πέντε τρόποι για να μην πέσετε θύματα των «προσφορών»

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

-Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

-Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

-Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

-Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Πηγή protothema.gr



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...