Δημοτικό συμβούλιο με ένα και μοναδικό θέμα την πορεία των εργασιών που εκτελούνται στο ιστορικό κέντρο της Ναυπάκτου,παραγματοποιήθηκε χθες στη Ναύπακτο.

Τη συνεδρίαση παρακολούθησαν και αρκετοί από τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται κυρίως στον κάτω δρόμο όπως έχουμε συνηθίσει να ονομάζουμε τη Νότη Μπότσαρη,με την αγωνία τους έκδηλη για το χρόνο αποπεράτωσης των εργασιών.

Ο Ανδρέας Κοτσανάς πρότεινε να υπάρξουν πιέσεις προς τον εργολάβο προκειμένου να επιταχύνει τις εργασίες ανάπλασης έτσι ώστε μέχρι το αργότερο τις 5 Απριλίου ,όταν η πόλη θα αρχίσει να γεμίζει κόσμο λόγω των ημερών του Πάσχα,οι εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί.Ο δήμαρχος δεσμεύτηκε ότι θα πράξει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν προκειμένου να μην υπάρουν καθυστερήσεις και να τρέξουν οι εργασίες όσο το δυνατόν γρηγορότερα.Αντιμετωπίζουμε όμως,είπε μια πραγματικότητα που είναι η υπογραφή μιας σύμβασης ανάμεσα στην προηγούμενη δημοτική αρχή και τον εργολάβο για χρονοδιάγραμμα εργασιών 6-7 μηνών.Όμως θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε αυτός ο χρόνος να περιοριστεί όσο γίνεται.

Η συζήτηση του θέματος περιστράφηκε επίσης γύρω από το ζήτημα της προμήθειας των υλικών,που έχουν φέρει “πίσω” τις εργασίες,αφού δεν υπάρχει διαθέσιμο στο δήμο ακόμη το υλικό με το ποίο θα στρωθεί το οδόστρωμα και τα πεζοδρόμια.

Προτάθηκε επίσης από τον Ανδρέα Κοτσανά να “τρέξουν” οι εργασίες από το κτίριο ΝΑΥΠΑΚΤΙΑ μέχρι την οδό Αγελάου ούτως ώστε μέχρι την περίοδο του Πασχα τα οχήματα αντί να συνεχίζουν στη διπλή στροφή με τη χρήση του φαναριου ή της τροχαίας στην οδό Τζαβέλα,να στρίβουν δεξιά προς το κτίριο ΝΑΥΠΑΚΤΙΑ και να συνεχίζουν στην οδό Μπότσαρη.Εκείνη θα είναι και η περίοδος όπου θα ξεκινήσουν και οι εργασίες από την οδό Σοιδά μέχρι το ύψος του ΝΑΥΠΑΚΤΙΑ.

Η αντιπολίτευση καταλόγησε ευθύνες στη δημοτική αρχή που άφησε ένα τόσο μεγάλο διάστημα να περάσει χωρίς να δώσει λύση στην επιλογή των υλικών,ενώ συζητήθηκε και το θέμα της κατασκευής του Παντοροικού αγωγού στη Νότη Μπότσαρη.Η δημοτική αρχή σημείωσε ότι δε συμφέρει η αποξήλωση του υποστρώματος του μπετόν κάτω από τον ασφαλτοτάπητα της Μπότσαρη,ενώ είναι πολύ πιθανόν να βρεθούμε σκάβοντας βαθύτερα και αρχαιότητες με τα χρονικά πλαίσια του έργου να επιμηκύνονται δραματικά με ολέθρια αποτελέσματα στους επαγγελματίες.

Σε κάθε περίπτωση τόνισε ο κ. Γκίζας τα χρονοδιαγράμματα δεν μπορούν να αλλάξουν αφού αποτελούν συμβατική υποχρέωση του έργου,αλλά ωστόσο παράταση δεν θα δωθεί στο έργο.

Ο κ. Νταουσάνης πρότεινε την τοποθέτηση ενός επιβλέποντα έργου,ενώ ο κ. Γούλας ζήτησε να μην είναι τόσο κατηγορηματικός ο δήμαρχος στην παράταση του έργου αφού δεν γνωρίζουμε-όπωςείπε- το τι θα βρούμε από κάτω.Αναφέρθηκε στο πλούσιο ισοτρικό των ματαιώσεων της έναρξη των εργασιών από πέρυσι τον Σεπτέμβριο για να φτάσουμε να ξεκινήσει το έργο στις 15 Φεβρουαρίου.Ως μέλος της επιτροπής υλικών και ο κ. Γούλας στιλήτευσε την όλη διαδικασία επιλογής υλικού που είχε και χρονικό αντίκτυπο τουλάχιστον 3 εβδομάδων.Στο διάστημα αυτό επεσήμανε ο κ. Γούλας θα μπορούσε η οδός Μπότσαρη να είναι ανοιχτή και να εξυπηρετεί τους πολίτες.

Ο κ. Σιαμαντάς από την Ενωτική Πρωτοβουλία αναφέρθηκε στις ενέργειες της παράταξής του να δρομολογήσει το έργο μέσα στο Νοέμβρειο προκειμένου με την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου αυτές να έχουν ολοκληρωθεί,ενώ πρότεινε να υπάρξει διπλή βάρδια ή διπλό συνεργείο για την επιτάχυνση των εργασιών και συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής παρακολούθησης του έργου.

Για το θέμα του Παντοροικού που τόσα πολλά έχουν ειπωθεί,ο κ.Κοτρωνιάς είπε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει αφού νέο έργο μέσα σε ένα νέο έργο δεν μπορεί να εκτελεστεί.Το κυκλοφοριακό μπορεί να βελτιωθεί με τις επιπλέον θέσεις στάθμευσης που δίνει ο δήμος στου πολίτες σε χώρο απέναντι από την οικονομική υπηρεσία

Διάφορες απόψεις κατέθεσαν εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων που συμμετείχαν στη συζήτηση,όπως η δημιουργία πάρκινγκ ανατολικά και δυτικά της πόλης,η λειτουργία δωρεάν mini-bus για την κάλυψη αναγκών των επιβατικού και καταναλωτικού κοινού της πόλης,επισημάνθηκαν οι ελλείψεις σε χώρους φορτοεκφόρτωσης των καταστημάτων,ΑΜΕΑ,ενώ και ο πρόεδρος της ομοσπονδίας Θέμης Δαβανέλος πρότεινε τον επανακαθορισμό της σύμβασης με τον εργολάδο στους χρόνους περαίωσης του έργου. Πρότεινε να γίνει σηματοδότηση των χώρων φορτοεκφόρτωσης,παγόρευσης της κυκλοφορίας οχημάτων άνω των 3.5 τόννωνπεριορισμό της κίνησης των λεωφορείων του ΚΤΕΛ,θέσεις στάθμευσης λεωφορείων στην ΠΛΑΖ,εκτέλεση του έργου σε δύο βάρδιες,συνέχιση της διπλής κυκλοφοριακής ροής στην οδό Τζαβέλα και άμεση εξέυρεση θέσεων για ΑΜΕΑ.άνοιγμα όλο το καλοκαίρι της οδού Ναυμαχίας (παραλιακός Ψανής) και εξέυρεση νέων θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων.

Για αποσπασματικές εργασίες ανάπλασης στην πόλη έκανε λόγο ο δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Ασημακόπουλος,με παρεμβάσεις διαφορετικού χαρακτήρα και φιλοσοφίας στην πόλη.Με διαφορετικά υλικά ανά περιοχή που αλλάζουν την όψη της.Κατηγόρησε τη δημοτική αρχή για έλλειψη σχεδιασμού,για ελλείψεις σε βασικές υποδομές και χρήσεις.Ο κ. Ασημακόπουλος ωστόσο επεσήμανε και τα θετικά του έργου,πράγμα που οδήγησε την παράταξή του να υπεψηφίσει το έργο στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο,αλλά θα έπρεπε να λαμβάνουμε υπ’όψιν και τις απαιτήσεις των πολιτών που μένουν στις περιοχές αυτές.Κανείς δεν ξέρει πόσο θα κρατήσουν οι εργασίες.Θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερος σχεδιασμός τους

Δέσμευση Γκίζα για αξιοποίηση της μελέτης του Πανεπιστημίου σε οποιαδήποτε μελλοντική παρέμβαση εντός του ισοτρικού κέντρου

Την δική του αγωνία εξέφρασε και ο δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας.Μείζον είναι το θέμα του σχεδιασμού και πολύ σημαντική θα είναι προς αυτή την κατεύθυνση η μελέτη της αρχιτεκτονικής σχολής του πανεπιστημίου της πάτρας σχετικά με την εικόνα της πόλης στο ιστορικό της κέντρο.Ένα υπόστρωμα σχεδιασμού που θα χρησιμεύσει για τις επομενες γενιές παρεμβάσεων σ’αυτό.Προς αυτή την κατέυθυνση θα μπρούσαμε-τόνισε ο δήμαρχος- να περιμένουμε πρώτα το πόρισμα αυτό και έπειτα να προχωρήσουμε στο σχεδιασμό της ανάπλασης.Η οποιαδήποτε μελλοντική παρέμβαση λάβει χώρα εντός των ιστορικών σημείων της πόλης, βάση έργου και μελέτης θα είναι η μελέτη του πανεπιστημίου Πατρών.

Β.Γκίζας:Δεν αποτελεί για μας αυτοσκοπό η απορρόφηση κονδυλίων χωρίς μελέτες.

-Έρχονται μελέτες για τα πεζοδρόμια από ΣΚΑ μέχρι Δάφνη

Δεν μπορουμε να αναπλάθουμε άναρχα χωρίς μελέτες,ενώ προανείγγειλε το σύνολο των μελετών για την κατασκευή πεζοδρομίων από τον ΣΚΑ μέχρι την Δάφνη.Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι τους θα εκτελεστεί από την παρούσα δημοτική αρχή.Ωστόσο, θα υπάρχει το εργαλείο των μελετών και για τους επόμενους προκειμένου να βρίσκονται γρηγορότερα τα χρηματοδοτικά εργαλεία και να βαδίζουμε με μελέτες και όχι χωρίς αυτές.



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...