O δημοτικός σύμβουλος της παράταξης ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ στο δημοτικό συμβούλιο Ναυπακτίας Γιώργος Ασημακόπουλος,μιλά στην εφημερίδα ΝΑΥΠΑΚΤΙΑ PRESS για τον έναν χρόνο διοίκησης της δημοτικής αρχής,τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δήμος,τις προτάσεις και τις λύσεις της παράταξής του σε βασικά ζητήματα.

1. Με δεδομένο ότι είστε ένας από τους πιο ενεργούς  συμβούλους της αντιπολίτευσης του δήμου Ναυπακτίας που  παρακολουθείτε στενά την πορεία του Δήμου, θα θέλαμε να μας κάνετε έναν απολογισμό του πρώτου χρόνου της νέας δημοτικής αρχής.

Κατ αρχήν, σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Δυστυχώς όμως η ερώτησή σας δεν αφήνει περιθώριο για άλλες ευχάριστες κουβέντες.

Ο απολογισμός της Δημοτικής Αρχής Γκίζα είναι σαφώς αρνητικός. Δεν το λέω από αντιπολιτευτική διάθεση, μην παρεξηγηθώ. Άλλωστε έχουμε αποδείξει ότι υπηρετούμε την κοινή λογική και πως είμαστε δίκαιοι, ότι όπου μπορούμε συμβάλλουμε, εκεί που πρέπει λέμε μπράβο.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ‎1 άτομο, ‎κείμενο που λέει "‎Εξασφαλίστηκαν 60.000 Ou λιμανιού Παρεμβάσεις Κάστρα Ναυπάκτου Φρούριο Εβδομαδιαία Ναυπακτία Εφημερίδα Ειος11 Παρασκευή Σεητεμβρίου 2020 Ετοιματ νέα αποδυτήρια γήπεδο Μαλαμάτων σχολιάζει δημοτικός σύμβουλος πρώτο χρόνο θητείας της δημοτικής αρχής r. Ασημακόπουλος: O δήμος μας οδηγείται σε αναπτυξιακή και πολιτική χρεοκοπία sports Συνεχίζεταιηενί μιλάει δημοτικός Macormlran ααράτοξης Δημιουργία Ναυπακτία έτοιμα υπάρχει Μαθητές Γυμνασίου Λιδωρικίου: είμαστε ενός κατώτερου θεού Καινούργια αυτοκίνητα αστυνομία סHTO‎"‎‎

Από που να τον πιάσεις τον πρώτο χρόνο; Από το Τεχνικό Πρόγραμμα που παρουσίασε ο Δήμαρχος στην καλύτερη στιγμή της θητείας του, το οποίο ήταν πενιχρό και χωρίς να ακολουθεί κανένα σχέδιο; Δεν βρήκε μια λέξη να πει για σχολική στέγη, για αθλητικές υποδομές, για επέκταση της αποχέτευσης στις μεγάλες κοινότητες που συνορεύουν με τη Ναύπακτο, τίποτα! Την ακύρωση βασικών για το μέλλον της Ναυπάκτου έργα όπως είναι το καταφύγιο τουριστικών σκαφών στις εκβολές του Σκα με αστείες δικαιολογίες; Την αδυναμία να συνδεθεί ο αγωγός Ρέκκα στην αποχέτευση με αποτέλεσμα λύματα να καταλήγουν ακατέργαστα στη θάλασσα, τη Ψανή να μην έχει γαλάζια σημαία και το Γρίμποβο να είναι ακατάλληλο;

Να δούμε το έργο της ανάπλασης που έχει σκοτώσει την αγορά της Ναυπάκτου; Ξεκίνησαν το έργο Φεβρουάριο μήνα χωρίς να έχουν εξασφαλίσει την απαραίτητη πέτρα. Σα να μην έφτανε αυτή η καθυστέρηση, έχει αλλάξει ο επιβλέπων του έργου από την πλευρά του Δήμου τρεις φορές. Σκεφτείτε να κάνετε μια οικοδομή και να αλλάζετε κάθε δεύτερο μήνα μηχανικό, είναι δυνατό να μην έχετε καθυστερήσεις; Τέλος Ιουλίου το Συμβούλιο ψήφισε κυκλοφοριακή μελέτη για τη δεύτερη φάση του έργου με ισχύ από 15 Σεπτεμβρίου. Στις αρχές Σεπτέμβρη ο Δήμος ζήτησε παράταση του έργου κατά τρεις ολόκληρους μήνες! Εκεί δηλαδή που υπολόγιζαν το έργο να τελειώσει σε ενάμισι μήνα, είδαν ότι χρειάζονται σχεδόν πέντε! Αστεία πράγματα.

Να πάμε σε θέματα καθημερινότητας και τρέχουσας διοίκησης, όπως είναι η καθαριότητα; Να πούμε ότι για μέρες ο Δήμος αδυνατεί να παραμερίσει χαλίκια από δυο χιλιόμετρα δρόμου στην παραλία της Παλιοπαναγιάς; Το τρίτο Δημοτικό Σχολείο όπου δημιουργούνται εμπόδια με αποτέλεσμα να παρατείνεται η παραμονή του σε λυόμενα; Το αλαλούμ που προκλήθηκε στην Τεχνική Υπηρεσία με τις αλλαγές στελεχών; Απλά πράγματα, καθημερινά, δεν μπορούν να τα αντιμετωπίσουν.

Ένα άλλο μελανό σημείο της δημαρχίας Γκίζα είναι η λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου. Μάλλον η μη λειτουργία του. Κλείσαμε δύο μήνες χωρίς να συνεδριάσει το όργανο, σε μια εποχή που οι Δήμοι είναι στην πρώτη γραμμή και λόγω της πανδημίας. Στο διάστημα αυτό, εμείς οι ίδιοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι μάθαμε από εσάς τα μέσα ενημέρωσης για καίριες παρεμβάσεις στο παραλιακό μέτωπο του Δήμου Ναυπακτίας. Καμία ενημέρωση του Συμβουλίου, πόσο μάλλον να διατυπώσουμε και γνώμη για θέματα όπως η στήριξη του λιμανιού, η χωροθέτηση καταφυγίου σκαφών, η διαμόρφωση του Κάστρου του Αντιρρίου και άλλα σημαντικά. Αυτές τις μελέτες που θα αλλάξουν το παραλιακό μέτωπο δεν τις συζητήσαμε, τις μάθαμε από δελτίο τύπου ενός βουλευτή του Νομού!

Υπάρχουν επίσης αποφάσεις του Συμβουλίου που δεν υλοποιούνται, αυτό ξέρετε είναι σοβαρό. Συχνά ερωτήσεις που θέτουμε οι Σύμβουλοι κατά τη διαδικασία δεν απαντώνται ποτέ, μας αγνοούν. Αστείες καταστάσεις δυστυχώς.

Η πρώτη χρονιά της θητείας Γκίζα συνοψίζεται στα εξής: κανένα σχέδιο για το μέλλον, αδυναμία διαχείρισης βασικών λειτουργιών του Δήμου και των υπηρεσιών του και, απαξίωση των αιρετών Οργάνων.

Φυσικά το να είσαι Δήμαρχος δεν είναι εύκολη δουλειά. Απαιτεί χρόνο, κόπο, προετοιμασία και αφοσίωση. Αν δεν έχεις σκεφτεί τι θα κάνεις πολύ πριν αποφασίσεις να είσαι υποψήφιος, αν δεν έχεις σχέδιο, αν δεν έχεις σκεφτεί τι πόρους χρειάζεσαι για να πετύχεις τους στόχου σου, αν μοιράζεις τον χρόνο σου για να τα προλάβεις όλα, αυτή η θέση σε εκθέτει.

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ακόμα δεν έχει προλάβει ο Δήμαρχος να ξεδιπλώσει το έργο του. Δυστυχώς όμως, η αλήθεια είναι διαφορετική: όταν έχει περάσει ο πρώτος χρόνος και δεν έχεις κάνει μια μελέτη, δεν έχεις πάρει άδειες για ένα έργο, όταν οι υπηρεσίες του Δήμου λειτουργούν χειρότερα από πριν, όταν υποβαθμίζεις τα αιρετά Όργανα, ο πρώτος χρόνος αρκεί για να καταλάβει ο κάθε αντικειμενικός κριτής ότι έχουμε μια ακόμα χαμένη θητεία. Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν προετοιμασμένος για να αναλάβει αυτό το ρόλο.

2. Τι πιστεύετε ότι πήγε στραβά σε σημαντικά θέματα σε επίπεδο χειρισμού από την δημοτική αρχή  ή άλλων παραμέτρων και τι έγινε σωστά;

Η αποτυχία της Αρχής Γκίζα μπορεί να αναζητηθεί σε διάφορες αιτίες. Μπορεί να σκεφτούμε ότι φταίει που η πλειοψηφία απαρτίζεται από τέσσερεις παρατάξεις οι οποίες είναι ετερογενείς. Άλλη αιτία μπορεί να είναι η απειρία του Δημάρχου. Νομίζω όμως ότι ο βασικός λόγος της αποτυχίας είναι άλλος, πιο βαθύς. Και ο λόγος αυτός δυστυχώς δεν αφορά μόνο τη σημερινή πλειοψηφία, είναι ο λόγος που έχουν αποτύχει λίγο πολύ όλοι οι Δήμαρχοι των τελευταίων είκοσι ετών.

Oταν ασχολούμαστε με τα κοινά, στόχος μας είναι να υπηρετήσουμε κάποιο συμφέρον. Όλοι μας, όλοι όμως αυτό τον στόχο έχουμε. Το θέμα λοιπόν είναι ποιο συμφέρον επιλέγει ο καθένας να υπηρετήσει.

Υπάρχει από τη μία το κοινό συμφέρον. Το συμφέρον των πολλών, των περισσοτέρων τέλος πάντων. Όταν υπηρετείς αυτό το συμφέρον τότε ιεραρχείς τα έργα με στόχο να ωφεληθούν όσο γίνεται περισσότεροι. Φροντίζεις για παράδειγμα να έχει οδική πρόσβαση και το τελευταίο σπίτι στο πιο μικρό χωριό του Δήμου Ναυπακτίας. Δεν φτιάχνεις παιδικές χαρές σε νεκρά χωριά αντί για το κέντρο της πόλης, φροντίζεις να αποκτήσουν βασικές υποδομές όπως είναι αποχέτευση οι μεγάλες τοπικές κοινότητες και όχι χωριά με διψήφιο αριθμό κατοίκων. Δεν ανακαινίζεις κτήρια σε έρημα χωριά αντί να φτιάχνεις ένα σχολείο. Πολλά τέτοια παραδείγματα ανορθολογισμού.

Από την άλλη όμως υπάρχει το συμφέρον των λίγων. Όταν υπηρετείς αυτό το συμφέρον και όχι το κοινό, αν έχεις αποφασίσει να υπηρετείς το συμφέρον για παράδειγμα κάποιων «δικών σου παιδιών» επειδή σε ψηφίζουν, τότε αλλάζουν τα κριτήρια, αποφασίζεις αλλιώς. Τότε πάει περίπατο ο ορθολογισμός και η κατανομή των πόρων γίνεται με «περίεργο» τρόπο. Έτσι βλέπουμε για παράδειγμα σε ελάχιστα χωριά να γίνονται πανάκριβα έργα που δεν εξυπηρετούν τίποτα, την ώρα που στα υπόλοιπα χωριά, τα πολλά, δεν πέφτει ούτε μια καρότσα χαλίκι. Έτσι βλέπουμε αθλητικά κέντρα και παιδικές σε ελάχιστα ορεινά χωριά είναι σχεδόν ακατοίκητα, ενώ στη Ναύπακτο δεν υπάρχει δημοτικό αθλητικό κέντρο, ενώ στη Δάφνη με περισσότερους από χίλιους μόνιμους κατοίκους δεν υπάρχει παιδική χαρά. Βλέπουμε μεγάλες τοπικές κοινότητες με πάνω από χίλιους κάτοικους όπως ο Λυγιάς να έχουν χωματόδρομους. Βλέπουμε σε ορεινά χωριά πολλοί δεν έχουν ούτε χωματόδρομο να πάνε σπίτι τους, την ώρα που σε ελάχιστα ορεινά χωριά με μονοψήφιο αριθμό μόνιμων κατοίκων κατασκευάζονται πέτρινα πεζοδρόμια και διαβάσεις πεζών. Βλέπουμε περιοχές στα δυτικά της Ναυπάκτου με χιλιάδες κατοίκους να μην έχουν νερό το καλοκαίρι, την ώρα που σε νεκρά χωριά δαπανώνται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε φαραωνικά έργα αναπλάσεων.

Κάπου εκεί πρέπει να αναζητήσουμε τους λόγους της αποτυχίας της σημερινής αλλά και προηγούμενων Δημοτικών Αρχών: ποιο συμφέρον επιλέγουν να υπηρετούν οι άρχοντές μας, το κοινό ή το ιδιωτικό των κολλητών και φίλων;

Αυτό κ. Βήττα είναι που εμάς μας διαφοροποιεί. Ούτε πιο έξυπνοι είμαστε από τους υπόλοιπους, ούτε πιο έμπειροί, ούτε πιο ικανοί. Εμείς όμως έχουμε επιλέξει να υπηρετούμε την κοινή λογική και το συμφέρον των πολλών, όχι των φίλων και κολλητών μας.

3.Ποιές δυνατότητες ανάπτυξης θεωρείτε ότι έχει η Ναυπακτία και τι προτείνετε εσείς;

Η Ναυπακτία έχει μείνει πολύ πίσω. Θέματα που άλλοι Δήμοι τα έχουν λυμένα εδώ και μια δεκαετία το λιγότερο, εμάς ακόμα μας κρατάνε καθηλωμένους. Δυστυχώς οι δημοτικές πλειοψηφίες των τελευταίων είκοσι ετών έχουν οδηγήσει τον Δήμο μας σε αναπτυξιακή και πολιτική χρεωκοπία. Εδώ δεν φταίει μόνο ο σημερινός Δήμαρχος.

Μια βασική προτεραιότητα για παράδειγμα είναι η υλοποίηση του Σχεδίου Πόλης που εκκρεμεί εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν δρόμοι που δεν έχουν διανοιχθεί μέσα στην πόλη, μεγάλο παράδειγμα η Θέρμου και η Λαγκαδούλα. Υπάρχουν περιοχές που δεν μπορούν να αναπτυχθούν, όπως για παράδειγμα η περιοχή του Γηπέδου και δυτικά ή ανατολικά του Σκα. Όταν μια πόλη δεν έχει δρόμους, οικόπεδα, ελεύθερους χώρους, πλατείες, πρόβλεψη για δημόσια κτήρια τότε δεν μπορεί να αναπτυχθεί, ενώ η περιουσία των κατοίκων υποτιμάται.

Άλλη βασική μας έλλειψη είναι το αποχετευτικό. Ενώ έχουμε βιολογικό καθαρισμό, λύματα καταλήγουν στο περιβάλλον και κυρίως στη θάλασσα με αποτέλεσμα την υποβάθμισή της. Πως να έχεις αναπτυξιακή προοπτική και τουρισμό όταν υποβαθμίζεις τη θάλασσά σου, όταν ούτε ο μόνιμος κάτοικος δεν μπορεί να κάνει ένα μπάνιο χωρίς να χαλάσει λεφτά σε καύσιμα και καφέδες σε γειτονικό Νομό; Είναι άμεση ανάγκη ο διαχωρισμός του δικτύου της αποχέτευσης στη Ναύπακτο, η ολοκλήρωση της αποχέτευσης στο Αντίρριο αλλά και στις μεγάλες κοινότητες της Ναυπάκτου όπως είναι η Δάφνη, ο Λυγιάς και η Μαμουλάδα.

Μια μεγάλη πληγή της Ναυπάκτου είναι το κυκλοφοριακό. Το ατελείωτο μποτιλιάρισμα αφενός υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής του κατοίκου αλλά και υπονομεύει την τοπική ανάπτυξη. Είναι τραγικό να μην μπορούμε τόσα χρόνια να διευθετήσουμε 400 άντε 500 αυτοκίνητα, για να μην στενοχωρήσουμε κανέναν. Από την άλλη είναι αδύνατο να διώξουμε το αυτοκίνητο από τη Ναύπακτο, αφού είναι το μητροπολιτικό κέντρο δυο επαρχιών, της Ναυπακτίας αλλά και της Δωρίδας. Δημοτική αστυνομία, ελεγχόμενη στάθμευση στο κέντρο με πρόβλεψη για θέσεις μονίμων κατοίκων, μονοδρομήσεις σε Μεσολογγίου και Θέρμου είναι εκ των ουκ άνευ. Επίσης είναι καιρός να καταλάβουμε ότι το καλοκαίρι έχουμε μια διαφορετική πόλη από τον χειμώνα, με πολλή περισσότερο κυκλοφοριακό φορτίο.

Αν λοιπόν ο Δήμος μας θέλει να έχει μέλλον, αν θέλουμε να ζουν οι κάτοικοι σε ένα τόπο που δεν τους βασανίζει, πρέπει να λυθεί το τρίπτυχο Αποχέτευση-Κυκλοφοριακό-Σχέδιο Πόλης. Ταυτόχρονα πρέπει να αντιμετωπίσουμε ζητήματα όπως η σχολική και αθλητική στέγη όπου η κατάσταση είναι τραγική. Την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών για να περιοριστεί το λειτουργικό κόστος του Δήμου. Βασική είναι επίσης η καθημερινότητα, γιατί καθορίζει το επίπεδο της ποιότητας ζωής των μονίμων κατοίκων. Καλό το όραμα και το σχέδιο, αλλά οι κάδοι πρέπει να πλένονται, απορρίμματα πρέπει να συλλέγονται από ολόκληρη τη Ναυπακτία και όχι μόνο το κέντρο, τα αδέσποτα πρέπει να αντιμετωπίζονται με αξιοπρέπεια και άλλα. Βλέπετε κυρία Βήττα έχουμε μείνει τόσο πίσω, που είναι πάρα πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν.

Αυτή είναι το δικό μας σχέδιο, το πρόγραμμά μας. Πράγματα σημαντικά, αλλά υλοποιήσιμα. Έργα και δράσεις που αναλύονται σε βήματα, μέσω των οποίων ωριμάζουν. Έργα τα οποία αφού ωριμάσουν χρηματοδοτούνται από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα. Έργα που υπηρετούν το κοινό συμφέρον και όχι το συμφέρον των κολλητών και των φίλων, έργα που στοχεύουν στην ποιότητα ζωής για τον Δημότη και της Τοπική Ανάπτυξη.

Εδώ και πολλά χρόνια στη Ναυπακτία κάποιοι έχουν κάνει καραμέλα το «δεν γίνεται» και το «δεν έχουμε λεφτά», το «δεν έχουμε μελέτη» και το «δεν μας αφήνει ο νόμος». Τέτοια μας απαντάνε όταν ακούνε τις προτάσεις μας. Πίσω όμως από αυτές τις δικαιολογίες κρύβονται, γιατί δεν μπορούν να πούνε ότι υπηρετούν το συμφέρον των λίγων και όχι το κοινό συμφέρον.

Έρχεται όμως η ζωή να τους διαψεύσει, τους επιστρέφει τις δικαιολογίες του με τον πιο σκληρό τρόπο. Γιατί υπάρχουν Δήμαρχοι στην Ελλάδα, και όχι ένας και δύο, που επιλέγουν να υπηρετήσουν το συμφέρον των πολλών. Έτσι, μικρά χωριά όπως είναι η Κορώνη και η Ερέτρια παίρνουν εκατομμύρια ευρώ για αποχέτευση και σχολεία. Το γειτονικό Θέρμο μόλις εγκαινίασε ένα σύγχρονο σχολείο, ενώ πριν λίγα χρόνια άρχισε να λειτουργεί μουσείο. Αυτοί γιατί μπορούν λοιπόν και εμείς δεν μπορούμε; Εμείς λοιπόν λέμε ότι αφού μπορούν αυτοί, μπορούμε και εμείς. Και ότι μπορούμε ακόμα καλύτερα. Αρκεί να υπηρετήσουμε τους πολλούς με τη συμμετοχή μας και όχι τους λίγους.



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...