PlayStation 5: Η τελευταία παιχνιδοκονσόλα;

PlayStation 5: Η τελευταία παιχνιδοκονσόλα;
PlayStation 5

Η Sony παρουσίασε πρόσφατα σε ζωντανή μετάδοση και για πρώτη φορά την επόμενης γενιάς παιχνιδοκονσόλα της, το PlayStation 5 (PS5), καθώς ταυτόχρονα ανακοίνωσε και 26 νέους, γεμάτους δράση τίτλους οι οποίοι θα κυκλοφορήσουν φέτος ή του χρόνου. Το σχέδιο της κονσόλας είναι φουτουριστικό, με λευκές καμπύλες και ασπρόμαυρες πινελιές LED και φιλοδοξεί να εναρμονίζεται με τα περισσότερα σπίτια, με δεδομένη την προεξέχουσα τοποθεσία της στα σαλόνια των αγοραστών. Όπως επίσημα αποκαλύφθηκε, η μία έκδοση που θα κυκλοφορήσει θα είναι καθαρά ψηφιακή, ενώ η άλλη θα διαθέτει μονάδα δίσκου Ultra HD Blu-ray για τους λάτρεις και συλλέκτες των παιχνιδιών σε δίσκο.

Επίσης, γνωρίζουμε πλέον πολλά περισσότερα όσον αφορά τα νέα χαρακτηριστικά της κονσόλας, όπως τα αναβαθμισμένα γραφικά, το νέο δίσκο SSD και το χειριστήριο τεχνολογίας αφής. Αυτό που δεν έχουμε μάθει ακόμη με ακρίβεια είναι η ημερομηνία εμπορικής διάθεσής της, καθώς και η τιμή της, λεπτομέρειες που η εταιρεία κρατά προς το παρόν καλά κρυμμένες.

O Jim Ryan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sony Interactive Entertainment, δήλωσε πως με το PlayStation 5 η εταιρεία κάνει ένα σημαντικό άλμα για να προσφέρει μια νέα γενιά παιχνιδιών, τα οποία θα επαναπροσδιορίσουν την εμπειρία του gaming. Θα έχει όμως την επιτυχία που ευελπιστεί η Sony και θα φανεί αντάξια των προσδοκιών που έχουν οι παίκτες;

Sony

Οι παιχνιδοκονσόλες χάνουν έδαφος

Το λανσάρισμα της κονσόλας γίνεται σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο. Τη «μερίδα του λέοντος» στην αγορά των παιχνιδομηχανών τη λαμβάνουν πλέον τα online παιχνίδια, μέσω ποικίλων συσκευών. Σε έρευνα που διεξήχθη στην Αγγλία σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, τα κινητά προτιμώνται από το 42% των παικτών, με το 32% να τάσσεται υπέρ της κονσόλας και το 26% να επιλέγει τα PC. 

Τα «έξυπνα» κινητά τηλεφώνα και τα tablets έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλή ως παιχνιδομηχανές λόγω τιμής, ευχρηστίας, καθώς και του τρόπου ζωής μας. Έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Μας συντροφεύουν σχεδόν παντού και πάντα με αποτέλεσμα να έχουμε τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε και να σταματήσουμε ένα παιχνίδι κατά βούληση.  Όπως έχουμε δει, άλλωστε, πολλά παιχνίδια κονσόλας έχουν μεταφερθεί με επιτυχία στο κινητό και τα τελευταία χρόνια η Apple, η Google και η Microsoft διεκδικούν μερίδιο του αγοραστικού κοινού μέσω των συνδρομητικών υπηρεσιών.

Από την άλλη τα PCs, ακόμη αντιστέκονται με δεδομένο το πλεονέκτημα που έχουν απέναντι στις κονσόλες να μπορούν να τρέξουν ένα ολόκληρο λειτουργικό σύστημα, κάτι που κάνει τους υπολογιστές πολύ πιο ευέλικτους. Συνδυάζοντας λοιπόν ευελιξία, δυνατότητα συνεχών αναβαθμίσεων του λογισμικού, καλύτερα γραφικά και ελκυστικές τιμές, κατανοούμε γιατί οι hardcore gamers τα προτιμούν. Σε μία τόσο συνωστισμένη αγορά εγείρεται το εύλογο ερώτημα: Έχει έρθει το τέλος της κονσόλας;

Υπηρεσίες streaming: Το μέλλον του gaming

Τη νέα πραγματικότητα φαίνεται να αναλογίζεται σοβαρά και η Nintendo παρόλο που το Nintendo Switch συνεχίζει να σπάει ρεκόρ, με τις πωλήσεις να έχουν σχεδόν διπλασιαστεί το 2020 σε σχέση με τον περασμένο χρόνο. Ο πρόεδρος της Nintendo, Shuntaro Furukawa αποκάλυψε ήδη σε παλαιότερη συνέντευξή του ότι η εταιρεία παιχνιδιών σχεδιάζει ένα μέλλον χωρίς κονσόλες, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «η ευελιξία είναι εξίσου σημαντική με την εφευρετικότητα».

Έτσι, η Nintendo ακολουθεί τα χνάρια της Microsoft ως προς τη δημιουργία συνδρομητικού λογισμικού συνεχούς ροής (streaming) με σκοπό να συναγωνιστεί τις επιτυχημένες υπηρεσίες της Sony και του PlayStation Now. Παράλληλα, η Electronic Arts και η Ubisoft φαίνεται να έχουν αντιληφθεί τις απεριόριστες δυνατότητες που υπόσχεται το streaming και η υπολογιστική cloud. Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη προβεί σε ενέργειες εκμετάλλευσης της νέας τεχνολογίας, οι οποίες έχουν ως απώτερο στόχο την απόκτηση εκατομμυρίων νέων συνδρομητών.

Από τον «αγώνα» αυτόν δεν θα μπορούσαν φυσικά να λείπουν και οι τεχνολογικοί κολοσσοί που εύλογα θέλουν ένα «κομμάτι της πίτας» του κοινού των βιντεοπαιχνιδιών συνδρομητικής πλατφόρμας. Η Google, η Apple και η Amazon έχουν ριχτεί με ζήλο στη μάχη, έχοντας παράλληλα ένα ξεκάθαρο προβάδισμα σε πόρους και ανθρώπινο δυναμικό.

Προφανώς, τα παιχνίδια κονσόλας δε θα εξαφανιστούν εν μία νυκτί. Η Sony και η Microsoft εργάζονται πυρετωδώς για να λανσάρουν τις κονσόλες 9ης γενιάς. Και με τις εξαιρετικές δυνατότητες που υπόσχονται, αλλά και τους ακόμη πιο ελκυστικούς τίτλους κυκλοφορίας, δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε πως δεν θα συναντήσουν μεγάλη επιτυχία.

Ωστόσο, η απομάκρυνση της τεχνολογίας από τα φυσικά μέσα και ο έντονος ανταγωνισμός υπηρεσιών streaming είναι σαφείς δείκτες ότι η κατασκευή παιχνιδομηχανών δεν είναι το μέλλον της βιομηχανίας. Αν λάβουμε υπόψη τα έσοδα δισεκατομμυρίων δολαρίων που προσφέρει το μοντέλο game-streaming, το τέλος της παιχνιδοκονσόλας φαίνεται αναπόφευκτο.

Πηγή: kontranews.gr



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...