Στα 16,6 δις τα χρέη ασφαλισμένων και εργοδοτών στα Ταμεία! (Πίνακες)

ΕΤΗΣΙΑ ΑΥΞΗΣΗ 900 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ!                                                                                                      

Νέα άνοδο του ύψους των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών, στα 16,6 δισ. ευρώ, δείχνουν τα Ιουνίου που έδωσε στην δημοσιότητα, το Κέντρο Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών (ΚΕΑΟ).

Μέσα στα χρόνια των μνημονίων, η αγορά, δείχνει αναγκασμένη να δημιουργεί νέα χρέη, μετά την κατάρρευση της καταναλωτικής δαπάνης και το αποτέλεσμα ήταν ένα νέο άλμα, ύψους 900 εκατ. ευρώ από το 15,7 δις ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Με τις οφειλές προς τα Ταμεία, τόσο των ασφαλισμένων, όσο και των εργοδοτών να αυξάνονται, στην έκθεση τονίζεται πως το ποσό των οφειλών αλλάζει συνεχώς, γιατί ενώ άλλα χρέη πληρώνονται, νέα δημιουργούνται συνεχώς.

Στην έκθεση, τονίζεται πως στο τέλος Ιουνίου 2016, το συνολικό ποσό των 13.604.182.364,42 ευρώ  σε οφειλές που έχουν ενταχθεί στο Κ.Ε.Α.Ο., είχε διαμορφωθεί στα 16.613.714.104,63 ευρώ που είναι το τρέχον υπόλοιπο.

Το κέντρο παρουσιάζει συνοπτικά τις κατηγορίες οφειλετών και το ποσοστό του χρέους προς τα Ταμεία.

-Οι περισσότεροι, βρίσκονται  στις χαμηλότερες κλίμακες οφειλών με 124.091 οφειλέτες (το 41% των οφειλετών) να έχουν οφειλές έως 15.000 ευρώ.

 -196.562 οφειλέτες, ή το 65% των οφειλετών έχουν οφειλές έως 30.000 ευρώ.

– Ενώ το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών  έχουν 60.307 οφειλέτες που έχουν οφειλή από 50.000 – 100.000 ευρώ, το 25% από τα 16,6 δις.

-Τέλος,  1.087 μεγάλο-οφειλέτες  έχουν το 23% του υπόλοιπου οφειλών.

Από τα στοιχεία του Κ.Ε.Α.Ο., προκύπτει ότι για τις οφειλές ύψους 16.613.714.105  ευρώ, το 19,99% ( τα 3.321.681.127 ευρώ) του συνολικού χρέους δημιουργήθηκε από οφειλέτες που ξεκίνησαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά από το 2010 και μετά, ενώ το 80,01% (13.292.032.979 ευρώ) δημιουργήθηκε από οφειλέτες που ξεκίνησαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά από το 2009 ή παλαιότερα.

Με την κρίση, να έχει αυξήσει δραματικά την δημιουργία νέου χρέους, υπό επεξεργασία και αξιολόγηση οφειλές που χαρακτηρίζονται ως μη άμεσα εισπράξιμες και περιλαμβάνουν:

Α. Οφειλέτες που εμφανίζονται στο μητρώο να είναι σε οριστική διακοπή, πτώχευση ή εκκαθάριση

B. Οφειλέτες (κοινές επιχειρήσεις, οικοδομοτεχνικά έργα, οφειλέτες ΟΑΕΕ, ειδικές κατηγορίες, εργοδότες ΟΓΑ, άλλες περιπτώσεις καταλογισμένων οφειλών) με οφειλές μέχρι και το 2003. Επίσης, οι οφειλέτες αυτοί δεν έχουν υποβάλλει ΑΠΔ μετά το 2003.

Σύμφωνα με την Έκθεση, οι οφειλέτες των παραπάνω κατηγοριών Α και Β έχουν προωθηθεί στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Κ.Ε.Α.Ο. για έλεγχο. Για 600 περιπτώσεις που αντιστοιχούν σε ποσό συνολικής οφειλής ύψους 78.109.064,65 ευρώ,  διαβιβάστηκε το πόρισμα στην κεντρική υπηρεσία, προκειμένου μετά από την εισήγηση της τελευταίας και τη σύμφωνη γνώμη του Φορέα να διαχωριστούν οι οφειλές ως χαμηλής εισπραξιμότητας με απόφαση Διοικητή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των υπό επεξεργασία περιπτώσεων, μετά από ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν από τις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο., υπήρξαν 853 περιπτώσεις οφειλετών που ρύθμισαν ή εξόφλησαν τις οφειλές τους.

Διαδικασία λήψης αναγκαστικών μέτρων

-Εντοπισμός οφειλετών σε βάρος των οποίων μπορούν να ληφθούν μέτρα. Οι υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο., εντοπίζουν τους οφειλέτες που δεν ανταποκρίθηκαν εντός 20 ημερών από την παραλαβή της Ατομικής Ειδοποίησης για την τακτοποίηση της οφειλής τους.

-Αξιολόγηση – Δημιουργία προφίλ οφειλέτη

Όπως τονίζεται από το Κέντρο Είσπραξης, πριν τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων οι οφειλέτες αξιολογούνται και δημιουργείται το προφίλ του καθενός με πληροφορίες από το ηλεκτρονικό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο., τη διασύνδεση με το Μητρώο της Γ.Γ.Π.Σ., τα στοιχεία του Γ.Ε.ΜΗ. κλπ. Στη συνέχεια με κριτήρια καθορίζεται ο βαθμός εισπραξιμότητας και επισφάλειας κάθε οφειλής. Μεταξύ των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη είναι:

-Το ύψος της οφειλής: ανάλογα με το ύψος της οφειλής επιλέγεται και το κατάλληλο είδος μέτρου

-Η συμπεριφορά του οφειλέτη: Αξιολογείται η στάση του οφειλέτη σε σχέση με την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του π.χ. η καταβολή των τρεχουσών εισφορών και η παράλληλη καταβολή ανελλιπώς κάθε μήνα εύλογου ποσού «έναντι» της οφειλής ενισχύουν το προφίλ της αξιοπιστίας του οφειλέτη, κάτι που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη υπέρ του οφειλέτη για όσο χρόνο διαρκεί η συμπεριφορά αυτή.

– Η παλαιότητα της οφειλής: στο πλαίσιο της αξιολόγησης του οφειλέτη, εξετάζεται το χρονικό σημείο δημιουργίας των οφειλών, προκειμένου να εκτιμηθεί αν οφείλονται στην οικονομική κρίση ή την εκ συστήματος αφερεγγυότητα του οφειλέτη.

Πηγή:



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...