bb

Νέες αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας από την επόμενη χρονιά για τα ΙΧ ετοιμάζεται να προωθήσει η κυβέρνηση, σύμφωνα με τις οποίες κριτήριο θα θεωρείται η ετήσια χιλιομετρική απόσταση που διανύει ο κάτοχος του αυτοκινήτου, όπως ακριβώς λειτουργεί και το «Ολλανδικό μοντέλο».

Το σενάριο αυτό φέρεται να είναι το επικρατέστερο μέχρι στιγμής και αφού δεν πρόλαβε η κυβέρνηση να το εφαρμόσει ακόμη, πλέον το σκέφτεται θερμά για τα τέλη του 2015. Βάσει του λεγόμενου «Ολλανδικού μοντέλου», λοιπόν η επιβάρυνση ενός ΙΧ θα υπολογίζεται με το γινόμενο των ετήσιων χιλιόμετρων (που καταγράφονται μέσω συσκευής GPS) και του συντελεστή 0,03 (ετήσια διανυθέντα χλμ. επί 0,03€).

Διπλασιασμός τελών

Λαμβάνοντας υπόψη ένα ιδιαίτερα συντηρητικό σενάριο, αυτό των 10.000 διανυθέντων χλμ. κατά μέσο όρο (στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 15.000χλμ./έτος) και κάνοντας έναν απλό υπολογισμό (βλέπε σχετικό πίνακα) παρατηρούμε ότι τα μικρού κυβισμού ΙΧ επιβαρύνονται σημαντικά, ακόμη και με υπερδιπλασιασμό των τελών κυκλοφορίας. Ωφελημένοι (αν και ελάχιστοι οι εναπομείναντες) οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 1.929 κ.εκ., καθώς εκεί αναμένεται να υπάρξει μείωση τουλάχιστον 50%.

teli-pinakas-2

Αλλά και στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, εκείνα δηλαδή που τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την εκπομπή CO2 θα υπάρξουν πολύ σημαντικές αυξήσεις. Ωφελημένα και εδώ τα μεγάλα αυτοκίνητα.

teli-pinakas-3

Φόρος πολυτελούς διαβίωσης

Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται σε αυτοκίνητα με κυβισμό 1.929 κ.εκ. και άνω. Εάν και εφόσον υπάρξει μείωση, θα αποτυπωθεί στις δηλώσεις του 2016, καθώς ο ΦΠΔ επιβάλλεται αναδρομικά και ισχύει για την χρήση της προηγούμενης χρονιάς. Δηλαδή οι ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1.929 κ.εκ. θα πληρώσουν το φόρο του 2013 στις δηλώσεις του 2014.

Πηγή: caranddriver.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...