Με βάση τις εκτιμήσεις της ΕΡΓΟΣΕ το ύψος των απαλλοτριώσεων θα προσέγγιζε τα 100 εκ. ευρώ, ανεβάζοντας το κόστος περίπου στα 280 εκ. ευρώ. Πρόκειται για δαπάνες που βαρύνουν εθνικούς πόρους καθώς χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Σήμερα, όμως στελέχη του ΟΣΕ σημειώνουν ότι η ταχύτητα του προαστιακού που καθορίζει εν πολλοίς και τις δαπάνες δεν θα υπερβαίνει τα 120 χιλιόμετρα, γεγονός που αναμένεται να κατεβάσει το κόστος. Αποφεύγουν όμως να αναφερθούν σε νούμερα.
Μέσα στην εβδομάδα αναμένονται σχετικές ανακοινώσεις από την πλευρά του υπουργού Υποδομών στην βουλή για τις τεχνικές λεπτομέρειες. Όπως όμως αφήνουν να εννοηθεί από τον ΟΣΕ, εγκαταλείπεται ο φαραωνικός σχεδιασμός με στόχο να προκηρυχθεί η μελέτη το συντομότερο δυνατό.
Όπως σημειώνουν, ήταν μειονέκτημα η δημιουργία ενός φαραωνικού έργου που σχετίζεται με την απόληψη του προαστιακού από το Κορωπί στο Λαύριο και για τον λόγο αυτό θα υπάρχουν περιορισμοί στο σχεδιασμό. Ως παράδειγμα αναφέρουν την επιλογή να μην κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι και τα κτίρια στους σταθμούς να περιοριστούν στα απολύτως αναγκαία ώστε να μην χρειαστούν εκτεταμένες απαλλοτριώσεις.