Δημήτρης Δανίκας για Πέτρο Φιλιππίδη: “Είναι επιπέδου ανθυπο-Ψάλτης”

Δημήτρης Δανίκας για Πέτρο Φιλιππίδη:
“Τάχα μου κωμωδία. Τάχα μου καυστικά σχόλια εναντίον της λαμογιάς και της διαφθοράς. Τάχα μου σενάριο. Τάχα μου σκηνοθεσία. Τάχα μου γελάκια. Τάχα μου «εμπορική ταινία». Τάχα μου «κωμωδία για το μεγάλο κοινό». Τουτέστιν, αρπαχτή και ό,τι βγει!”.
Έτσι κριτικάρει ο  Δημήτρης Δανίκας στο “Βήμα” την ταινία “Ακάλυπτος” και τον Πέτρο Φιλιππίδη. Η συνέχεια; Ακόμα πιο καυστική.

“Το στόρι, η ιδέα, το κατιτίς δηλαδή, αναφέρεται στην ομότιτλη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’90. Με πρωταγωνιστές το δίδυμο Καφετζόπουλος – Παρτσαλάκης. Αν μπω στον κόπο να συγκρίνω το πρώτο -το τηλεοπτικό ντε- με το δεύτερο, το κινηματογραφικό, τότε ο μεν Καφετζόπουλος είναι επιπέδου Γούντι Αλεν, ο δε Πέτρος Φιλιππίδης κάτι σαν ανθυπο-Ψάλτης. Sorry, Peter.

Αν και εξαιρετικός κωμικός, εδώ κατρακυλάει και πιάνει επιδόσεις του τύπου «Θεέ μου, πόσο χαμηλά έπεσα!». Δεν πειράζει. Ουδείς αλάνθαστος! Ποιος φταίει; Μα φυσικά οι τρεις -παρακαλώ- σεναριογράφοι. Καθώς και ο σκηνοθέτης. Προερχόμενος από «καλλιτεχνική σχολή», υπογράφοντας στο παρελθόν ιστορίες για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Αφού, σου λέει, δεν τα κατάφερα ως «καλτ» σκηνοθέτης, ας επιχειρήσω ως «εμπορικός» της παραγωγής «Καραγιάννης Καρατζόπουλος». Πλάνη. Μεγιστοτεράααστια. Το Σινεμά είναι ένα και το αυτό. Γιατί ανά τους… αιώνες κυκλοφόρησαν και κυκλοφορούν μπαλαφάρες ως καλλιτεχνικές ταινίες και αριστουργήματα ως εμπορικές. Και τούμπαλιν. Φταίει και ο Φιλιππίδης. Μεγάλο παιδί και άριστος επαγγελματίας είναι. Ας πρόσεχε. Για να καταλάβετε, δηλαδή, η διαφημιστική του εμφάνιση, εκεί που παριστάνει τον μπακαλόγατο Κώστα Χατζηχρήστο λέγοντας «Τρικαλινό τετράμηνης ωρίμασης, το τυρί στις δόξες του», δέκα κλικ πιο πάνω απ’ αυτό το αλαλούμ.

Πάμε στο ψητό. Το πρώτο ημίωρο, εντελώς χαοτικό. Η μάνα χάνει το παιδί και το παιδί τη μάνα. Το δεύτερο αρπάζει παραμάσχαλα το Βατοπέδι, τον Εφραίμ και την (υπουργό) Βασούλα -προφανώς την Παπανδρέου- που την υποδύεται η Ζουμπουλία περιφέροντας το όνομά της και καθόλου το χάρισμά της από το «Παρά πέντε». Κοντολογίς, τα αυτονόητα χωρίς κουκούτσι πρωτοτυπίας. Και στο τρίτο ημίωρο σκηνοθετείται η «κηδεία» του απατεώνα Ανδρέα Ακάλυπτου προκειμένου αυτός να γλιτώσει από τα νύχια της Δικαιοσύνης. Αρες μάρες κουκουνάρες.

Το διά ταύτα μελαγχολικό. Γιατί ενός αλαλούμ μύρια έπονται. Οπως ο πολυχρησιμοποιημένος Γεράσιμος Σκιαδαρέσης. Οπως η ταλαιπωρημένη Κατερίνα Λέχου. Οπως η Ζουμπουλία. Οπως σχεδόν άπαντες. Μοναδική παρηγοριά στον άρρωστο, το νωχελικό σουλατσάρισμα της Τζένης Θεωνά (που μαζί με τη Ζέτα Μακρυπούλια συγκροτούν το δίδυμο των κατάλληλων ενζενί για κομεντί), καθώς και μερικές ατάκες όπως «One, two, three καλά, δηλαδή Τρίκαλα», «Αυτή γιατί την έφερες; Τα κατοικίδια τ’ αφήνουμε σπίτι», «Σε περίοδο κρίσης ο Ακάλυπτος δίνει λύσεις». Ακόμα, το άσμα των Goin’ Through παρέα με ελάχιστες στιγμές από την «κηδεία». Εν κατακλείδι, μείνε σπίτι παρέα με τις σειρές made in Τουρκία.”.

ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΥΛ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...