Σημαντική αύξηση των αλλοδαπών μαθητών στα σχολεία

Σημαντική αύξηση των αλλοδαπών μαθητών στα σχολεία
Σχεδόν στο διπλάσιο έφτασε το ποσοστό των μαθητών άλλων εθνικοτήτων, στα ελληνικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την τελευταία πενταετία.

Το ποσοστό, από 7,3% έφτασε το 12% στη χώρα μας, σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που καταλήγει στη διαπίστωση ότι τα παιδιά των μεταναστών έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να καταλήξουν σε σχολεία με λιγότερους πόρους.

Ειδικότερα, όπως υποστηρίζει η Επιτροπή, η εξέλιξη αυτή οδηγεί σε χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις, ενώ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα παιδιά μεταναστών να εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο. Από τη μελέτη προκύπτει ακόμη ότι τα κράτη- μέλη θα πρέπει να παρέχουν ειδική υποστήριξη, μέσω της εκπαίδευσης, για τα παιδιά των μεταναστών, όπως εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς και συστηματική συμμετοχή των γονέων και των κοινοτήτων προκειμένου να βελτιωθεί η ένταξή τους.

Στη μελέτη εξετάζονται οι εθνικές πολιτικές υποστήριξης των νεοαφιχθέντων παιδιών μεταναστών σε 15 χώρες όπου καταγράφηκαν σημαντικά μεταναστευτικά ρεύματα τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για την Αυστρία, το Βέλγιο (φλαμανδόφωνη κοινότητα), την Τσεχία, την Κύπρο, τη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Ιταλία, το Λουξεμβούργο, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και τη Μεγάλη Βρετανία. Διαπιστώνεται στη μελέτη, ότι η Δανία και η Σουηδία διαθέτουν το καλύτερο μοντέλο, που βασίζεται στην προσφορά στοχοθετημένης υποστήριξης και σε ένα λογικό βαθμό αυτονομίας των σχολείων. Οι άλλες χώρες έχουν την τάση να επικεντρώνονται σε μία μόνο από τις πτυχές αυτές, γεγονός που σημαίνει ότι δεν επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά την ένταξη των παιδιών μεταναστών.

ΠΑΙΔΕΙΑ



Ακολουθήστε μας σε Google News, Facebook και Instagram και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ γράψτε το σχόλιο σας!
Το όνομα σας ...